جريدة رواد الغد الثقافيه رئيسا مجلس الادارة الاستاذه نداء الرؤح الاستاذ علاء العجمي

الخميس، 21 يوليو 2016

تااهت افكااري..بقلم جيهاان جمعة محمد..

توهت وتاهت أفكاري
بين الحب وحلاوته
وبين عذابه ومراره
لانا طايلة منه اسمع كلمة
و نفسي قلبه يصفالي
أنا توهت وتاهت أفكاري
●●●●●●●●●●
توهت ف إسعاد لحظاته
ولا فاكرة غير نظرة عنيه
ويشدني صمته وسكاته
واشتاق اني اجري عليه
وبقيت اتعود على صوته
انام وأصحى أشتاق إليه
أنا توهت وتاهت أفكاري
●●●●●●●●●●●
وأكتبله من ورا دقة قلبي
إنه مش فارق معايا بعده
وانا قلبي هيتجنن
على نبضه
وأول ماسمع منه كلمة
بنسى اللي كنت بفكر فيه
أنا حبي ليك دايما قوة
بيقويني على الايام
واللي يقول عن حبي مذلة
يحاول بس يعرف معانيه
●●●●●●●●●●●
أنا حبي ليك دايما يكبر
مهما تأسى ومهما تعاند
مهما يكون قلبك جافي
عمري أبدا ماهاجي عليه
يا حبيبي كفاية معاندة
بلاش تخاف من ده ومن ده
امشي ورا دقة قلبك
قلبك في قلبي
دايما تلاقيه
●●●●●●●●●●●●
انا عاوزة صوتك يعاتبني
وتقولي ليه جيت على حبي
الحب اللي عيشت اسهر لياليه
حبيبي انا ممكن أصفالك
في وقت مابشوف احوالك
في عز مابكون زعلانة
بروح لحضنك وأجري عليه
●●●●●●●●●●●●●
أنا توهت عن بالي ونفسي
ولا حد بئاااا غيرك عندي
بيشغل ايامي وفكري
ويشغل روحي وقلبي بيه
عرفتو حبي لحبيبي
بياخدني من حالي يتوهني
عقلي وفكري بيفكروا فيه
●●●●●●●●●●●●

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.